• 2019 September 12 15:45

    SCF Group and NYK Line sign USD 176 million credit facility for eight years with three leading international banks

    Joint venture companies belonging to Sovcomflot (SCF Group) and NYK Line have signed a new USD 176 million non-recourse credit facility for eight years with three leading international banks: Sumitomo Mitsui Banking Corporation of Japan (through its German subsidiary, SMBC Bank EU AG); Société Générale of France, and Shinsei Bank of Japan, Sovcomflot says in a press release.

    The facility will be used towards refinancing two ice-class LNG carriers servicing the Sakhalin-2 project, Grand Aniva and her sister ship Grand Elena, which are jointly owned and operated by SCF Group and NYK Line. The vessels transport LNG year-round from the port of Prigorodnoye on Sakhalin Island to customers in Japan, South Korea and China under long-term contracts with Sakhalin Energy, the operator of Sakhalin-2 project. Since LNG shipments began from Sakhalin-2 in March 2009, the two carriers have successfully completed 325 voyages, delivering over 46.5 million cubic metres of LNG to customers.

    Grand Aniva (built in 2008) and Grand Elena (built in 2007) each have a cargo capacity of 145,000 cubic metres. The vessels are assigned an ice class of 1C, allowing them to safely operate in challenging ice conditions of the Sea of Okhotsk year-round.

    With this financing facility, SCF Group is pioneering the adoption of provisions that enable lenders to comply with the Poseidon Principles – an environmental initiative by leading international banks that promotes a low carbon future for the global shipping industry by establishing a framework for assessing and disclosing the climate change impact of ship finance portfolios. The Poseidon Principles are consistent with the International Maritime Organisation’s (IMO) ambition to reduce shipping’s greenhouse gas emissions by at least 50 per cent by 2050.

    Nikolay Kolesnikov, Executive Vice-President & CFO of Sovcomflot, said: "We are delighted to have concluded this new long-term financing agreement for our joint venture companies with NYK Line. We are grateful to our long-standing financial partners for their continued support and are pleased to welcome establishing relations with new international lenders.

    "SCF Group continues to demonstrate uninterrupted access to ship finance amid market cyclicality, which allows us to maintain a smooth debt repayment profile and a robust long-term liquidity position fully in line with our budgetary targets.

    "We are also pleased that this financing allows us to support the Poseidon Principles, a new initiative by the banking community aimed at decarbonisation of the shipping industry, and to promote responsible and sustainable shipping."

    Sovcomflot (SCF Group) is one of the world's leading energy shipping companies, specialising in the transportation of crude oil, petroleum products, and liquefied gas, as well as the servicing of offshore oil and gas exploration and production. The company’s fleet includes 146 vessels with a total deadweight of over 12.8 million tonnes. More than 80 vessels have an ice class.

    Sovcomflot is involved in servicing large oil and gas projects in Russia and around the world: Sakhalin-1; Sakhalin-2; Varandey; Prirazlomnoye; Novy Port; Yamal LNG, and Tangguh (Indonesia). The company is headquartered in Saint Petersburg, with offices in Moscow, Novorossiysk, Murmansk, Vladivostok, Yuzhno-Sakhalinsk, London, Limassol, and Dubai.

    In 2018, Sovcomflot pioneered the adoption of LNG as a primary fuel for large-capacity oil tankers and now has six LNG-fuelled crude oil tankers in operation. This ‘Green Funnel’ initiative has been commended by industry experts. In 2018, SCF Group won an Environmental Award – Individual Company category at the Lloyd's List Global Awards. In 2019, Gagarin Prospect, the lead ship in the ‘Green Funnel’ series of LNG-fuelled tankers, won the international Marine Propulsion Award for Ship of the Year 2018 and the Nor-Shipping Next Generation Ship Award.

    Морской терминал в Пионерском (Калининградская область) начнет работу не ранее 2021 года

    Отставание от графика строительства грузопассажирского терминала в Пионерском (Калининградская область) составляет 9 месяцев. Как передал корреспондент ИАА «ПортНьюс», об этом в ходе Балтийского транспортного форума в Калининграде сообщил заместитель директора Северо-Западного бассейнового управления ФГУП «Росморпорт» Андрей Мошков.

    По его словам, готовность объектов федеральной собственности составляет 27,7%.

    По оценкам представителя «Росморпорта», терминал сможет начать работу в 2021 году.

    Международный морской терминал в Пионерском должен стать одним из крупнейших инфраструктурных сооружений Северо-Западного федерального округа. Он сможет принимать более 400 судов, годовой пассажирооборот превысит 300 тыс. человек.

    Проект предполагает строительство морского вокзала с пропускной способностью более 1,2 тыс. человек в час, открытых грузовых площадок площадью 75,5 тыс. кв. м, два причала общей длиной 725 метров. Акватория будущего терминала составит 30,53 га. Стоимость проекта - 8 млрд рублей. В течение трех-четырех лет после завершения стройки порт Пионерский сможет принимать до 250 тыс. туристов в год.

    Ссылка по теме:

    Ввод морского терминала в Пионерском задержится на девять месяцев - губернатор Калининградской области >>>>

    Administration and personnel of Sea Port of Saint-Petersburg sign new Collective Agreement

    Andrey Zubarev, Managing Director of Sea Port of Saint-Petersburg JSC (SP SPb), and Emil Solodky, Chairman of the Unified Employee Representative Body, signed the new Collective Agreement for 2020-2022. The document registered at the Employment and Labour Affairs Committee of Saint-Petersburg comes into effect on January 1 of the next year. It will replace the Collective Agreement valid till the end of 2019.

    Apart from generally accepted and standard social guarantees ensured by the labour legislation of the Russian Federation, the new Collective Agreement of Sea Port of Saint-Petersburg JSC retains a number of additional benefits for employees. In particular, the company is set to continue sponsoring summer holidays for children, hold cultural and sport events, cover the expenses for visiting sport and fitness centers, provide benefits to the port veterans, provide financial allowance to multi-child families and those celebrating anniversaries, provide additional leave time for shift work and undertake other measures of social support.  

    Additionally, the Collective Agreement 2020-2022 foresees a new opportunity for the employees – to get a voluntary health insurance policy financed by the company in the employee’s interest. This decision was made upon the results of a poll according to which 73% of port employees had expressed their wish and readiness to join the programme of voluntary medical insurance. Also, most of the pollees had expressed their wish to get compensation for the expenses on sports and fitness centers. The majority opinion was taken into consideration when drafting the document.

    Annual expenses per employee in the period of new Collective Agreement validity are to increase by 18% versus the year of 2019.

    The negotiations between the employer and the employees on approval of the new version of the Collective Agreement had been lasting from July of the current year. The Unified Employee Representative Body included three trade union organizations of the port: primary trade union organization of the Dockers' Union of Russia, primary trade union organization “Portovik” of the RF Water Transport Workers’ Union and primary trade union organization of Big Port St. Petersburg workers.

    “Social cooperation is based on partnership. All issues should be addressed promptly and meaningfully”, said SP SPb Managing Director Andrey Zubarev.

    According to the statement, the Collective Agreement reflects the principals of social partnership between employer, employees and trade unions, legal representatives of employees. It ensures efficient operation of the company and creates favorable environment for each employee’s work.

    Sea Port of Saint-Petersburg JSC is the largest operator rendering services on handling of all types of dry cargoes at Big Port St. Petersburg. It operates modern multipurpose specialized terminals for handling of general and bulk cargoes and specialized terminals for ro-ro cargoes and containers. In 2018, the company handled 7.7 million tonnes of cargo.




17 июня 2021

09:08 Индекс стоимости фрахта Baltic Dry 16 июня
08:48 Субсидирование лизинга могут распространить на гражданское судостроение - Юрий Борисов
08:29 На ССК «Звезда» организовано онлайн-обучение изолировщиков для строительства танкеров-газовозов СПГ класса ARC 7
08:00 Шведские порты стремятся возобновить судозаходы круизных линий

16 июня 2021

19:00 «Газпром нефть» выплатит дивиденды за 2020 год в размере 15 руб. на акцию
18:40 COSCO заказала у Thordon систему подшипников и уплотнителей на водной смазке для восьми новых судов
18:18 Началась очистка от металлолома западной части острова Кильдин в Баренцевом море
17:59 Росморпорт проведет аукцион на доковый ремонт ледокола «Мудьюг»
17:32 Теплоходу Оборонлогистики «Спарта III» разрешено плавание по Севморпути
17:14 Производство судов в России подорожало на 25% из-за роста цен на металлы - Юрий Борисов
16:58 СК «Звезда» заложил киль пилотного газовоза «Совкомфлота» для «Арктик СПГ 2»
16:37 ООО «Восточно-Уральский Терминал» не исполнило предписания Росприроднадзора
16:15 Грузооборот Одесского морпорта (Украина) за 5 месяцев 2021 года снизился на 17%
15:57 «Транснефть – Сибирь» завершила подготовку флота к навигации
15:35 Ключевые нефтегазовые компании России представят свой опыт в рамках международного форума и выставки «ЯМАЛ АРКТИКА НЕФТЕГАЗ»
15:18 «Новороссийский зерновой терминал» и «Новороссийский комбинат хлебопродуктов» зарегистрировали СП «Новая пристань»
14:54 DNV запустило новое приложение для проверки соответствия флота класса актуальным нормативам
14:36 Грузооборот порта Черноморск (Украина) за 5 месяцев 2021 года снизился на 13%
14:14 Портконтроль Обь-Иртышского бассейна с начала навигации-2021 проверил 532 судна
13:56 Петербургский нефтяной терминал получил разрешение на ввод резервуара на 40 тыс. куб. м
13:34 Рассматривается возможность размещения на Амурском судзаводе коммерческих заказов
13:17 Объявлено штормовое предупреждение по восточной половине Азовского моря
12:49 В Якутии на реке Вилюй ЛОРП доставляет грузы с привлечением мелкосидящих судов
12:28 СНСЗ получил от ФРП одобрение займа на 192 млн руб.
12:12 Грузооборот Мурманского рыбпорта за 5 месяцев 2021 года снизился на 2,8%
11:54 Власти Хабаровского края разработают концепцию развития речной отрасли на 10 лет
11:33 На Сахалине возбуждено уголовное дело по факту нарушения правил безопасности эксплуатации морского транспорта
11:13 «ПортНьюс» подготовил ежегодный Аналитический отчет по заказу Минпромторга России
10:52 Цены на бункерное топливо 16 июня развернутся в умеренный восходящий тренд - аналитики MABUX
10:30 Главгосэкспертиза подтвердила достоверность сметы строительства причала в бухте Лососей на Сахалине
10:11 ООО «Угольный морской порт Шахтерск» возглавил Алексей Ткаченко
09:50 Аукцион на строительство головного гидрографического судна ледового класса Arc7 признан несостоявшимся
09:32 Индекс стоимости фрахта Baltic Dry 15 июня
09:14 В Пермском крае создадут судостроительный кластер при помощи реновации территории ООО «ВСК»
08:56 NYK планирует построить 12 судов типа PCTC на СПГ топливе
08:43 Нефть дорожает на сокращении запасов в США
08:21 Обнародованы первые результаты исследований Арктики на научном судне «Академик Мстислав Келдыш»
08:00 Fincantieri приступила к строительству круизного лайнера для MSC

15 июня 2021

19:00 VIKING поставит береговой охране Греции пять санитарных катеров
18:40 Главгосэкспертиза одобрила модернизацию производственных мощностей Онежского ССЗ
18:18 Грузооборот порта Калининград за 5 месяцев 2021 года снизился на 13%
17:58 По водным путям, которые обслуживают специалисты «Обь-Иртышводпути», перевезено почти 80% пассажиров от показателя прошлого года
17:35 Лоцманы ФГУП «Росморпорт» провели операцию по выгрузке и буксировке СПБУ
17:17 Средние оптовые цены спотового рынка РФ на мазут М-100 к 11 июня 2021 года выросли до 22,9 тыс. руб. за тонну
16:58 Представители ключевых компаний российской Арктики представят свой опыт в AGILE-трансформации производственных процессов
16:37 Грузооборот порта «Пивденный» (Украина) за 5 месяцев 2021 года снизился на 21,5%
16:16 Грузооборот порта Приморск за 5 месяцев 2021 года сократился на 17%
15:55 Грузооборот порта Кавказ за 5 месяцев 2021 года снизился на 23%
15:34 Круизный лайнер «Князь Владимир» открыл навигацию-2021
15:17 Грузооборот порта Выборг за 5 месяцев 2021 года вырос на 34%
14:54 Госдума приняла закон о прибрежном рыболовстве
14:34 В России планируют разработать аналог катера «Гагара» для спасения при запусках с Восточного
14:14 Грузооборот порта Высоцк за 5 месяцев 2021 года снизился на 10%
13:52 На портале госуслуг можно оформить лицензию на перевозки пассажиров водным транспортом
13:31 FESCO начала северный завоз-2021 на Чукотку
13:13 На переправе в Усть-Камчатске в 2023 году начнет работать новое судно
12:48 Гидрографические суда ТОФ приступили к сезонному обслуживанию СНО
12:29 Опубликован бесплатный отчет о текущем статусе и перспективе развития нефтебаз и нефтяных терминалов России
12:12 Грузооборот порта Усть-Луга за 5 месяцев 2021 года снизился на 3% (детализация)
11:52 Грузооборот порта Таганрог за 5 месяцев 2021 года вырос на 16%